Alla inlägg under oktober 2012

Av wanjasvarjehanda - 28 oktober 2012 15:21

På Tradera och andra ställen säljs det många så kallade stringhängare, säljarna brukar skriva att de är från 50-talet. Jag vet inte hur många gånger jag har dementerat det och säljarna brukar envist vägra att inse sanningen. Så sent som för några veckor sedan fick jag en utskällning av en tjej på Facebook för att jag upplyst om att det var IKEA, hon ansåg nämligen att jag hade saboterat hennes annons eftersom köparen drog sig ur när hon fick veta att det inte var 50-tal (som det stod i annonsen).

Att de kommer från IKEA fick jag reda på så sent som 2007, när jag själv köpt in ett par stycken dyrt på Tradera och en av våra kunder talade om att det var IKEA.


Jag tog upp det hela i en frågegrupp på Facebook eftersom jag tyckte att det borde finnas någon som visste vilket år de lanserades och till slut var det en medlem som hittade en i förpackning!


 


Hängaren heter alltså Tjenis och på etiketten står årtalet 1991. De fanns rätt länge till försäljning, troligtvis in på 2000-talet.

 


På loppisen där denna finns är priset 5 kr.

Stort tack till Veronica som plåtade och gav mig bilderna!



Presentation


Här snackar vi möbler & annat från 50-talet, 60-talet & 70-talet. Har du en pryl du vill veta mer om? Maila så sätter vi igång sökandet :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Sevärt, lusläst & lustigt

Barnebys Blogglista

Not Swedish?

RSS

Besöksstatistik

Gästa boken!


Skapa flashcards