Alla inlägg under februari 2011

Av wanjasvarjehanda - 23 februari 2011 21:41

Vi har massor att göra inför Retromässan 12-13 mars: Jag knåpar vidare med en snyggare hemsida, vi har ett ton prylar som måste plåtas och ett gäng möbler som ska slipas och göras iordning, skyltar och visitkort ska fixas och vi har saker att hämta ute i landet.

Det är banne mig inte lätt att hinna med när man har gått in i väggen och inte har minsta gnutta energi!


Nu hade vi i alla fall bestämt oss för att vi skulle övernatta i Kristianstad i helgen när vi åker på upphämtningsresa.

Så, för någon vecka sedan började jag kolla villket hotell som hade lägst pris just då. Vi har tidigare bott på Anno 1937 och på Stadshotellet. Av någon anledning fick jag för mig att googla på Stadshotellet och upptäckte att dt är till salu... Det kändes ju inte så kul eftersom vi gillade bemötandet vi fick av de frånträdande ägarna sist vi var där. Nåväl, huvudsaken var ju att vi fick äta på Taste, som jag skrev ett lyriskt blogginlägg om i höstas: http://wanjasvarjehanda.bloggplatsen.se/2010/09/27/3548628-kristianstad-missa-inte-taste-bar-restaurang/

Taste är liksom hela anledningen till att vi väljer att stanna till i Kristianstad när vi åker neråt Skåneland.


Av någon outgrundlig anledning har jag inte kommit mig för att boka hotell. Jag fick liksom en känsla av att det var något knas någonstans. Mycket riktigt, en googling visar att Taste inte finns längre. Det känns bara så oerhört trist! Samtidigt lite småtypiskt: Så fort man hittar något man verkligen gillar så stänger det alternativt slutar tillverkas. Det är väl Murphy's law som som styr, antar jag.

Det eminente kocken Magnus gör säkert bra ifrån sig även på nästa ställe men det är synd på en lokal som verkligen ligger mitt i smeten! Förhoppningen är givetvis att nästa krögare ska behålla samma koncept men det återstår att se.


Detta får mig att fundera: Är det framförallt i småstäderna som företag går i graven eller lider vi fortfarande av en generell hotell- och restaurangdöd i Sverige? Hur ser det ut i din stad?

Av wanjasvarjehanda - 14 februari 2011 21:11

Nu är det ett tag sedan jag skrev något i bloggen! Jag har inte flytt landet eller gått upp i rök, det är bara det att jag sitter och bygger vår nya hemsida för Wanjas Vardagsrum. Tanken var att den skulle vara uppe för två veckor sedan, men se det kommer alltid saker i vägen!


Vi har dessutom så fullt på lagret att det inte finns någon plats att plåta föremålen och då är det ju lite halvsvårt att lägga ut bilder på nätet.


Sen ska jag bekänna en sak: Jag tenderar att snöa in när jag sitter med något som är något sånär kreativt.

Först har jag absolut ingen aning om hur det ska se ut.

Efter en stunds spånande kommer en liten, liten idé, ofta bara till en liten detalj.

Denna lilla detalj sitter jag och fnular på fram och tillbaka tills jag fått ihop något som kanske går att använda.

Sedan börjar jag bygga runt denna och tar tag i de detaljer som löper ut likt späda videkvistar - eller ibland mer som spretigt påskris.

När jag har fått ihop någon form av grund och det är dags att spinna vidare, ja, då får jag en ny idé... Därmed går jag tillbaka till ruta ett =)


Nu har jag i alla fall försökt lägga band på mig själv, sidan måste ju bli färdig! Till dess finns i alla fall den gamla hemsidan kvar, den är inte ett dugg kul och inte finns det många föremål heller p.g.a bristen på foton.


Ett litet smakprov på den nya hemsidans utseende kommer här, det är headern till avdelningen för Keramik & porslin.

  


Förhoppningsvis blir allt färdigt snart, möbelkategorin är färdig men jag vill inte lägga upp någon av kategorierna förrän jag har alla klara :) Den 12-13 mars ska vi ju vara med på Retromässan i Münchenbryggeriet och då vill jag självklart att den nya sidan är uppe!


Presentation


Här snackar vi möbler & annat från 50-talet, 60-talet & 70-talet. Har du en pryl du vill veta mer om? Maila så sätter vi igång sökandet :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Sevärt, lusläst & lustigt

Barnebys Blogglista

Not Swedish?

RSS

Besöksstatistik

Gästa boken!


Skapa flashcards