Alla inlägg den 15 januari 2010

Av wanjasvarjehanda - 15 januari 2010 15:58

Jag måste ju bara visa de enormt kitschiga vinyltapeterna jag köpt in några rullar av! Definitivt en tapet att göra fondvägg av om du har en göra-dig-fin-hörna med sminkbord och andra attiraljer :) Rätt mycket Barbiekänsla i, tycker jag.

Dessvärre vill inte min kameramobil samarbeta med ljuset från en lågenergilampa, tapeten är egentligen vit!

Så blir alltså bloggens första frågeobjekt från mig själv. Jag vet nämligen inte ett dyft om dessa tapeter! De känns 60-tal i utförandet, men glittret som ligger lite här och var gör att jag misstänker att det kan vara 80-tal. Märkning saknas förstås. Kan de vara tillverkade i England, månntro? I helgen ska jag plocka hem scannern och ordna bilder som inte är så rackarns gula. Jag väntar med spänning på kommentarer från allas vår tapetexpert Bortbytingen :)  

              

Av wanjasvarjehanda - 15 januari 2010 03:05

Jag hade inte riktigt planerat att börja blogga - i alla fall inte just nu - men efter påtryckningar av en väninna så är det väl bara att sätta igång! Det är väl ungefär så det börjar för de flesta?


Jag heter Wanja och driver tillsammans med min pojkvän Leo butiken Wanjas Vardagsrum i Stockholm. Butikens huvudsakliga inriktning är möbler, glas, porslin & keramik från 50-, 60- & 70-talet och det gör att jag sökt en hel del information om sådana ting.


Nu är tanken att en del av de saker vi själva hittat skall läggas upp här, samt att du som har prylar du inte vet så mycket om skall kunna få lite hjälp på traven.

Jag får några mail i veckan där folk vill veta mer om sina saker och då kan vi ju lika gärna bygga en liten kunskapsbas tillsammans!

Jag kommer att göra mitt bästa för att lägga upp några objekt inom de närmsta dagarna, just nu blir det bara en bild: En golvspegel i teak som dessvärre blev såld innan jag ens hunnit ta reda på dess ursprung.


Tills nästa gång, simma lugnt!

Wanja


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här snackar vi möbler & annat från 50-talet, 60-talet & 70-talet. Har du en pryl du vill veta mer om? Maila så sätter vi igång sökandet :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Sevärt, lusläst & lustigt

Barnebys Blogglista

Not Swedish?

RSS

Besöksstatistik

Gästa boken!


Ovido - Quiz & Flashcards